Teknik Pemakaian Pemerah Pipi

Share

Salam petang untuk semua. Jutaan terima kasih kerana anda masih sudi menyinggahkan diri anda disini. Tegarkah anda? anda sendirilah yang tahu jawapan tersebut untuk selalu ke sini mencari ilmu. Syabas untuk diri anda sendiri kerana anda sering kali tidak pernah jemu dalam mencintai ilmu ini :). Jika tidak masakan anda sudi meninggalkan jejak tapak kasut tulisan anda disini.

Sungguhpun blog ini baru meranggkan ke separuh masa akhir hehee.. namun Suri tetap akan menggagahkan diri juga untuk terus menjaringkan gol ilmu kepada anda demi minit-minit yang singkat kain ini ;).

Ni dasar hati telah jatuh cinta pada mamad bebola bulat ke? hehee ya mungkin sekali. Baiklah Suri tak mahu nak buang masa. Hari ini Suri nak kongsikan tentang tips kecantikan berkenaan dengan pemerah pipi atau dalam bahasa englishnya di sahut sebagai Blusher.

Pemerah pipi atau blusher ini adalah sahabat setia kaum hawa. Haa.haa para lelaki jangan tak ambil tahu pula ya hehehe. Pada amnya pemerah pipi atau blusher ini di layarkan kepada dua bahagian tulang pipi kiri dan kanan si pemakain dengan hasil warna yang diinginkan. Lihat contoh seperti di bawah ya :-

applying-blush01

Ketika anda ingin mengoleskan pemerah pipi atau blusher ini ke pipi, anda digalakkan senyum ketika menyapu pemerah pipi tersebut ke wajah anda. Mengapa? Sebab dengan cara tersebut senyuman ini dikatakan mampu untuk menyerlahkan lagi kawasan tulang pipi anda yang menjadi daya tarikan fokus kepada wajah anda .

Bagaimana pula jika olesan atau sapuan tersebut tidak rata?
Setelah anda telah selesai mekap kedua belah bahagian pipi anda dan didapati sapuan tersebut tidak ada keserataan warna yang sempurna maka anda haruslah menggosokkan ia dengan menggunakkan tisu yang lembut. Sebab dengan cara ini kita akan dapat mengurangkan warnanya yang pekat atau merah itu sedikit demi sedikit.

Taraa! lihatlah hasilnya ;)
how-to-apply-blush01

Anda suka si dia bersolek? apa pandagan anda tentang wanita yang bersolek ini? cantik, suka atau sedap mata memandang atau sebaliknya. Luahkanlah pendapat anda disini ya :)

Memang wanita itu adalah hiasan dunia yang tiada tandingnya.

Wahai kaum wanita, aku tidak melihat dari suatu kaum (orang-orang) yang lemah akal (pemikiran) dan lemah agama lebih menghilangkan hati orang-orang yang sehat akal dan benaknya dari pada kamu (kaum wanita). Aku telah menyaksikan neraka yang penghuninya paling banyak kaum wanita. Maka dekatkanlah dirimu kepada Allah sedapat mungkin. (HR. Bukhari)
(782)

Artikel-artikel lain yang menarik :

Share

19 thoughts on “Teknik Pemakaian Pemerah Pipi

  1. thanks 4 the info, kpd kaum lelaki terutamanye para2 suami beli2kanlah isteri anda sedikit barang makeup supaya isteri sentiasa berseri, jgn komplen isteri x pandai melawa kalau anda sendiri xpernah bagi duit untuk dia melawa…. x perlu make up yg tebal hanya layangan nipis sudah membuatkan kaum hawa nampak menarik dan berseri…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @isfa, alahai satu permintaa yang harus dilakukan oleh para suami.tapi apapun para isteri haruslah melihat keduduka suami dlu.klu semua ok maka pasti ia boleh di pinta sahaja heheee…

    kan bagus klu smua suami suka belikan isterinya barg perhiasan sperti meka-up..pasti hari para isteri akan ctik sllu hehee

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

  2. yerp..setuju ngn isfa.. jaga muka..jg badan.. yg penting niat mmg untuk suami.. jaga everything.. cinta perlu sentias disemai..dan jgn pndang rendah pada appearance..sbb fitrah manusia sukakan kecantikan

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @cikery, begitulah wanita.setiap yang ada jika blh nak kelihatan cantik d depan mata yang tersayang,semoga setiap apa yang kalian lakukan akan mdtp paha dariNYA :)

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  3. salam.
    info yg menarik.
    thanks for info di atas.suka tgok org pakai blusher ni….cantik…
    tp saya tak pernah pakai.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @salmi,:)cubalah pakai untuk diri sendiri dan suami..sesekli kita tampak ctik dipdepan yang tercinta apalah salahnya..pada suami itu sudah tentu..pahala pasti tidak akan segan2 menjegah di pihakmu :)

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  4. salam…maaf klu sy salah…tp bukankah kita kaum hawa dilarang sama skali utk bertabarruj (bersolek)?maaf klu sy salah skali lg..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @shazha, salam..ikutkan mmg tdk boleh tapi sepertinya yang sudah bkwin tu bersolek..berdandan wangi di depan suami itu pkranya harus agar suami tdk memadang pada insan yang lain.

    pakailah apa shja pakaian mgikut keselesaan,kesukaan pasagan kamu dan kesukaan kamu didepan suami. sebab jika kita bijak dan menjaga ketelusan rumahtangga dari hujung rambut sampi hujung kaki pasti hati suami akan senang.ingatlah berumahtangga itu bukan shja pada tanggujjwab malah perihak diri jual kita perlu mejaganya.pahala itulah yang digalakkan kita kumpul spjang perkawinan tu dibina.ingat sekiranya pasangan anda tidk suka anda memakai pemerah pipi maka itu adalah caranya tersendri.buatlah apa yang pasagan kamu suka pasti khdupanmu sng isteri akan sentiasa didlm keredahannya ;)

    manakala bg suri pakailah secara tipis sahaja.jangan terlalu tebal yang melampau huhu..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  5. sy tak pnh pakai pemerah pipi…cuma pemerah bibir je agar wajah tidak kelihatan pucat..pnh sekali hubby tego kerana wajah pucat tanpa lipstick..aah tak salahkan klu kita berhias utk suami agar sdp di mata suami…kerana tiap apa yg kita lakukan bergantung pada niat…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  6. emp.. suami ct tak suka mekap2 ni.. dia suka kecantikkan asli.. lebih ori katanya.. jadi, buat je lah apa yang dia suka…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    nur Reply:

    @ct maliha, nur

    ct maliha,

    Memang la suami tu konon nk tgk kite cantik yang asli tanpa mekap…
    Lumrah lelaki mesti nk tengok yg cantik…
    Jangan lah terlalu percaya pada kata2 lelaki nie…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    ctmaliha Reply:

    @nur, tak di nafikan… lelaki memang suka pada kecantikkan, apa yang suami beritahu saya itu sekadar alasan.. sebab utamanya adalah dia cemburu… walaupun dia cakap dia suka saya tanpa mekap, tak semestinya saya perlu berwajah pucat lesi dan berpakaian tidak kemas..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam