Tafsiran Keperibadian Perempuan Mengikut Kitab Tajul Muluk

Share

Tajul Muluk begitu sinonim dalam astrolosi zaman silam, khususnya dalam masyarakat Melayu kuno dalam menafsirkan watak-watak wanita, mimpi, hari yang baik dan terjemahan lain dalam kehidupan sehari-hari.

Artikel ini adalah untuk bahan bacaan santai dan hiburan semata-mata, dan ia bukanlah fakta yang dapat dipercayai dengan mutlak. Kalau ada yang betul tu, mungkin semua itu hanyalah secara KEBETULAN saja.

Kitab Tajul Muluk

Kitab Tajul Muluk

Rahsia Wanita Mengikut Bulan Kelahiran

  • Januari

- ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja

  • Febuari

- boleh di percayai, pandai buat kerja, sangat teliti dalam urusan kerja tetapi suka bermain cinta

  • Mac

- ringgan tulang, mudah membantu, tiada bakat dalam perniagaan kecuali bimbingan. mudah tergoda pada lelaki, tak pandai menyimpan wang dan suka sendirian.

  • April

-Tabiat lekas naik darah, pertuturan keras dan kedekut

  • Mei

-Suka merendah diri, penyabar, suka meminta bantuan orang lain tiada bakat dalm perniagaan, manis pertuturan dan mudah dengan lelaki.

  • Jun

- banyak ilmu pengetahuan, ringgan tulang, hidup dalam kemewahan, perkahwinan tidak kekal, pernikan lebih sekali.

  • Julai

-Banyak pancarobahidup dan godaan, banyak perolehi rezeki

  • Ogos

-bernikah lebih dari sekali,berbakti pada suami, rezekinya pada suami dan rajin berusaha.

  • September

-Murahhati, tabah dalam dugaan serta mempunyai ramai anak

  • Oktober

-murah rezeki, keras hati dan mudah simpati

  • November

-rajin, pandai berbicara, mudahmenyeleweng, tidak menafaatkan harta pusaka

  • Disember

- rajin berusaha, lekas naik darah, keras hati, bila marah berapi-api, anaknya ramai lelaki dan murah rezeki

So, cubalah anda nilai sendiri, betul ker info-info yang macam ni? Saya dah bandingkan tafsiran yang diberikan dengan perangai seseorang, tapi hampeh jer, tak betul langsung pun…huhu.

Anda bagaimana? (1797)

Artikel-artikel lain yang menarik :

Share

16 thoughts on “Tafsiran Keperibadian Perempuan Mengikut Kitab Tajul Muluk

  1. Assalam saya dah cuba tengok perangai kaum wanita yang saya kenali tapi sayangnya tak satu pun sama dengan kitab tajul muluk. Ok le saya pn tak ambil serius sangat. Thanks

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

  2. eee..kalu bab bab perangai ni ok ler lagi nak tafsirkan coz it so subjektif but, bab-bab yg sampai nak meramal rumahtangga org cerai berai tu yg rasanya mcm tak betol jek…ok, baca boleh,percaya jangan! peace…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  3. wow..seram nyer…sy lahir bln ogos…hmmmmm..minta2 la dijauhkan yg 1st tuh…yg selebih 2…mmg tepat sekali…cuma lom dikurniakan rezki utk chy mata n dlm bdg pkerjaan…ape pon kita sbg hamba Nya hanya mampu merancang dan berusaha…Dia Maha Mengetahui…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  4. namapun tafsiran.. so tentulah byk kebetulan…
    mmg org dulu2 byk tgok Tajul Muluk nih..
    pasal wanita..byk dlm tu..nak tgok wanita mcm ner..
    tgok pipi mcm ner.. hehe menakutkan juga..
    nak cari isteri cmner..jalannya mcm ner..
    semua ada dlm tu.. :-)

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam