Rahsia Fadhilat Surah Yasin (Siri2)

Share

Berikut ini disenaraikan fadhilat dan kelebihan-kelebihan Surah Yaasin…Semoga kita semua dapat amal insyaAllah.

Rahsia Kelebihan Ayat 1 – 9 :
Untuk keselamatan diri

Rahsia Kelebihan Ayat 9 :
Orang jahat tak nampak kita especially orang kafir. Tapi janganlah digunakan utk elak daripada Kastam/polis. Tu dah niat lain.

Rahsia Kelebihan Ayat 12 :
Merupakan Jantung Yaasiin – Rasulullah s.a.w. berharap ayat ini di hafal oleh setiap mukmin dan mukminat.

Rahsia Kelebihan Ayat 13 – 35 :
Mengisahkan orang-orang yang mati syahid.

Rahsia Kelebihan Ayat 22 – 23 :
Untuk menjaga aqidah Memberi hidayah kepada anak.

Rahsia Kelebihan Ayat 29 :
Sebagai amalan untuk mengelakkan diri dari di fitnah dan kejahatan mulut & juga utk digunakan jika kita rasa orang nak fitnah or aniaya kita. Lebih elok selepas baca di semburkan ke muka orang tsbt.

Rahsia Kelebihan Ayat 30 :
Untuk keinsafan – Supaya dapat dipertemukan dengan Allah s.w.t. (harus sentiasa berada dihati – beramal dengannya).

Rahsia Kelebihan Ayat 32 :
Untuk menginsafkan orang lain supaya menjadi baik.
Caranya: Ingat yang segalanya datang dari Allah s.w.t. Kita umat Muhammad & kita orang Islam

Rahsia Kelebihan Ayat 33 – 35 :
Elok dijadikan amalan bagi sesiapa yang suka bercucuk tanam. Tanaman akan subur

Rahsia Kelebihan Ayat 36 :
Menerangkan yang kehidupan ataupun kejadian di dunia ini dijadikan berpasang-pasangan. Ayat ini elok diamalkan bagi sesiapa yang belum berkahwin supaya di pertemukan jodoh.
Caranya: Baca dan berdoa. Hembus dan sapu pada muka setiap pagi sebelum keluar rumah.

Rahsia Kelebihan Ayat 37 :
Adalah untuk menetapkan aqidah diri sendiri. Hati yang kering akan hidup semula.

Rahsia Kelebihan Ayat 38 :
Mengisahkan yang bulan dan matahari pun sujud pada Allah s.w.t. yang satu.

Rahsia Kelebihan Ayat 39 :
Mengisahkan ilmu falak.

Rahsia Kelebihan Ayat 40 :
Merupakan kenyataan Allah s.w.t. yang satu.

Rahsia Kelebihan Ayat 41 :
Mengisahkan Nabi Noh a.s. naik kapal – Elok di baca sewaktu menaiki kenderaan.

Rahsia Kelebihan Ayat 44 :
Mengisahkan keseronokan hidup di dunia – Di baca untuk dijauhkan fitnah dalam hidup.

Rahsia Kelebihan Ayat 45 – 48 :
Merupakan kedegilan orang kafir kepada Allah s.w.t.

Rahsia Kelebihan Ayat 49 :
Menceritakan hari akhirat dan kehidupannya.
Tiupan 1 – Datang dengan tiba-tiba
Tiupan 11 – Hancur
Tiupan 111 – Semua orang di hidupkan semula dan hadir dipadang Mahsyar.

Rahsia Kelebihan Ayat 50 :
Setiap orang akan dihisap mengikut amalannya.

Rahsia Kelebihan Ayat 58 :
Merupakan salam daripada Allah. Jika rasa sakit kepala, baca dan sapukan ke kepala. Ulang sebanyak 3x.

Rahsia Kelebihan Ayat 76 :
Dibaca untuk mententeramkan diri dari fitnah orang. Dijadikan amalan & jika hati rasa sedih, sebak atau pun kecewa.Sambil pegang dan urut dada, bacalah ayat tsbt.

Rahsia Kelebihan Ayat 78 – 79 :
Dikhaskan untuk sakit urat, tulang dan badan.Untuk doa ayat 78. “dia berkata, Siapakah (yang dapat) menghidupkan tulang belulang padahal telah hancur?. Juga bacalah jika sakit tulang, urat atau tulang patah berikan ayat ini.

Rahsia Kelebihan Ayat 79 :
Katakanlah, Yang akan menghidupkannya ialah yang menciptakannya pertama kali. Dan Dia Maha Mengetahui tentang segala makhluk.”

Rahsia Kelebihan Ayat 82 :
Untuk Hajat – Jika berhajat sesuatu bacalah 100x.
Dibaca pada air dan minum selama 40 hari boleh menjadi penawar.
Jika air habis ulang bacaan tsbt sehingga 40 hari.
Caranya: Sembahyang Tahajjud (3x) berturut-turut pastu baca pada air 100x & berdoa apa sahaja hajat

  • Buah-buahan yang diceritakan dari dalam Al-Quran adalah:

Buah Zaiton – Elok untuk kulit
Kurma – Berkhasiat (memberi tenaga)
Delima – Dalam sebiji buah ada sebutir biji yang menjadi penawar ubat yang mujarab
Ad Tin – Memberi kekuatan – tenaga, fikiran lemah, tidak boleh beranak.

Seelok-eloknya dibaca :

  1. Selepas sembahyang subuh
  2. 3 Jumaat berturut-turut
  3. Ayat 1 – Yassin baca 7x
  4. Ayat 38 – 12x
  5. Ayat 58 – 7x
  6. Ayat 82 – 14x
  7. Habis, diulang semula step 3 hingga 6. Kesemuanya Surah Yassin dibaca sebanyak 3x.
  8. Habis baca surah Yassin, baca Al- Fatihah, bacalah hajat yg dihajati dan selepas hajat dibaca semula Al- Fatihah.
  9. Perlu yakin, insyallah dgn berkat Allah ianya termakbul.

Sekian, Selamat Beramal!

Wassalam.

Artikel di’forward’ melalui email oleh : Azam (noarezam1185@yahoo.co.uk) (1975)

Artikel-artikel lain yang menarik :

Share

27 thoughts on “Rahsia Fadhilat Surah Yasin (Siri2)

  1. Assalamualaikum… Kesemua fadhilat surah yassin yang dinyatakan diatas TIDAK BERSUMBERKAN HADIS HADIS SAHIH DAN ALQURAN SENDIRI.Tidak boleh dijadikan panduan hidup dan pegangan dalam beragama. Sekian wassallam…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    Johnson Reply:

    @mamat75, Anda kufur.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    leen Reply:

    @mamat75,
    mamat you spell yasin tu x betul la,,yasin x de sabdu,,klu eja yassin seumpama hruf sin bersabdu,,sdngkan yg sebenarnye tidak,,,so take kare ye takut slah makne….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    mohd rozillah Reply:

    @mamat75, Moga allah memberkati perjalanan hidup kamu ///

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    ain Reply:

    knape ckp mcm tu sdgkn yassin semmgnye baik utk d amalkn…amalan yassin smmgnye amaln yg baik…insyaallah ade fadilat yg trsmbnyi…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 2 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  2. info d atas bkn sekadar utk tatapan,
    kita seharusnya mengamalkan bacaan Yasin
    klu blh setiap hari..
    trima ksih pd pakar krn b’kongsi mklumt….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  3. syukur ke hadrat illahiiii………… yassin mmg surah yg bkn saja dpt merapatkan kita kepada allah tp dapat tenangkan hati….. kepada umat islam semua sama2lh kita rapatkan dri pd allah ……………

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  4. Sangat bagus…

    Saya pernah amalkan surah yasin ayat 9,
    semasa saya bekerja di KL dulu tanpa sengaja kerana teringat semasa di sekolah dahulu kawan saya ada memberitahu saya tentang ayat ini,
    saya pun cuba baca ketika keluar dari pintu pagar rumah hingga ke simpang jalan untuk menunggu bas.. lebih kurang 500m gak la jauhnya.. sepanjang perjalanan mulut saya membaca ayat tersebut untuk tahu keberkesanannya..
    bila sampai kat bustop.. saya menahan bas tapi tak berhenti.. saya ingat bus tu dah habis trip.. kali kedua tahan.. tapi tetap juga tak berhenti..
    kali ketiga tahan tetap jugak tak berhenti.. yang dasyat ada berhenti itupun sebab org nak turun.. bila saya nak naik pintu bas terus tertutup.. saya pun hairan dan sedih sangat kerana terasa semakin lewat nak ke tempat keje..
    saya pun baru teringat ini mesti ayat yang saya amalkan tadi.. saya beristighfar byk2.. saya pun cuba tahan teksi tetap tak berhenti.. tapi tak gak berhenti.. last2 ada teksi berhenti tapi nak g sarap.. saya pun jumpa pemandu tu dan booking.. lepas dia makan baru lah saya lepas ke tempat keje.. boleh dikatakan saya hampir2 adbsent haritu.. so saya kini dah tahu bagaimana dan untuk apa diamalkan ayat itu..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  5. Ape2 pun ,terima kasih sbab sdia blog ni….,bgi yg mragui bristifar bnyk2 mhon pd allah tguhkn iman kita.Pada smua,sesngguhnya al-quran pnya jwpan kpda setiap soaln yg brlegar di kpala,so dktkn dri pada allh,brmula dgn solat krna itulh prmulaannya.Ok lh assalamualaikun smua.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  6. Pingback: Pelbagai Rahsia Kelebihan Surah Yassin | Blog | LelakiGhairah.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam