Rahsia Alis Mata Wanita

Share

Hari ini saya nak berkongsi dengan anda sebuah artikel tentang ‘Rahsia Alis Mata Wanita‘. Benarkah ada rahsia yang tersembunyi di sebalik bentuk alis mata seorang wanita? Anda tidak percaya? Cubalah baca dan nilaikan sendiri…

Rahsia Pada Alis Mata Seorang Wanita

Pertama sekali, apa itu alis mata?
Alis mata ialah susunan bulu atau rambut di atas kedua mata manusia.

Kedua, apa fungsi alis mata?

  • Melindungi mata dari bendasing.
  • Alis mata bagi seorang wanita adalah salah satu daripada aset kecantikan.

Sama juga macam rambut, alis mata ada macam-macam jenis. Ada yang lebat, ada yang nipis, ada yang lembut, yang halus, yang kasar, yang jarang-jarang, yang bengkok, yang lurus dan macam-macam gaya lagi lah.

Disebabkan adanya keunikan dan perbezaan alis mata pada setiap orang ini, maka ada kajian dan ramalan yang dibuat tentangrahsia atau tanda yang tersembunyi disebalik perbezaan alis mata setiap orang.

Adakah bentuk-bentuk alis mata memberikan tanda-tanda tentang sikap atau perangai seseorang (khususnya wanita)?

Alis mata yang bersih, berwarna semulajadi dan mempunyai lengkungan yang sederhana.

  • Menunjukkan dia seorang yang ideal untuk dijadikan teman hidup.
  • Dia seorang yang sederhana, tidak terlalu cantik dan tidak terlalu huduh.
  • Dia sentiasa ingin memberikan kebahagiaan dan membantu pasangannya.
  • Dia mempunyai tutur kata yang lembut.
  • Otaknya cerdas.
  • Bersifat agak kelakar.
  • Dia boleh menghiburkan dan menenangkan hati pasangannya.

Alis mata yang bersih, berwarna semulajadi dan mempunyai lengkungan yang tajam.

  • Dia seorang yang mempunyai perasaan ingin tahu yang mendalam.
  • Dia seorang yang suka campur urusan orang lain (busy body).
  • Ada ciri-ciri sombong dan berlagak padanya.
  • Cepat rasa cemburu.
  • Dia seorang yang suka untuk memajukan diri menjadi lebih baik.
  • Mudah menyesuaikan diri.
  • Panjang akal serta pandai menyelesaikan masalah.
  • Mempunyai daya imaginasi yang hebat.
  • Dia suka melakukan perkara-perkara yang baru dan mencabar

Alis tebal

  • Dia sentiasa berhati-hati dalam perbicaraannya (hanya berkata yang perlu saja).
  • Dia seorang pendiam.
  • Dia seorang pendengar yang baik.
  • Sangat setia dan taat pada pasangannya.
  • Dia seorang yang sensitif dan mudah terluka.
  • Silap gaya, dia boleh mengamuk kalau tahap kemarahannya melepasi batasan.

Alis nipis

  • Dia seorang yang keras hati
  • Dia seorang yang banyak cakap (mulut kepoh)
  • Dia suka bercakap apa saja walaupun perkara yang tidak penting
  • Dia seorang yang banyak idea dan aktif
  • Dia seorang yang agak agresif semasa diranjang
  • Dia seorang yang cerewet tapi bijak
  • Dia seorang yang agak garang tapi berpatutan.

Alis yang jarang dan nipis

  • Dia seorang yang sangat keras hati
  • Dia seorang yang mempunyai ego yang tinggi
  • Dia seorang yang perfectionist dan rasa dia seorang saja yang betul
  • Dia susah dengar cakap orang
  • Kalau jadi isteri, dia mungkin lebih cenderung untuk jadi ‘queen control’
  • Dia mempunyai kemahuan yang tinggi dan sentiasa mahukan yang terbaik

Alis yang panjang, bersambung dan berumbai-umbai

  • Dia mempunyai nafsu dan keinginan yang kuat
  • Dia seorang yang suka berdengki dan mudah iri hati
  • Dia mempunyai perwatakan yang mempersona dan menarik perhatian
  • Dia pandai bertutur kata dan agak peramah

Alis yang naik melengkung ke atas

  • Dia seorang yang sangat pandai menyembunyikan perasaannya
  • Dia seorang yang pandai berpura-pura dan berlakon
  • Dia seorang yang panjang akal dan pintar dalam memenuhi kemahuannya
  • Dia pandai menjaga hati dan menyukakan hati pasangannya

Alis mata yang ada tahi lalat

  • Dia seorang yang baik hati dan taat pada pasangannya
  • Dia tidak suka menyusahkan orang lain
  • Dia suka memberikan pertolongan kepada orang yang disayanginya
  • Dia seorang yang sempoi dan bersahaja
  • Dia juga pintar dan sentiasa mementingkan orang yang disayanginya


Anda mempunyai alis mata yang macammana? Nipis? Tebal? Jarang-jarang? Apa-apapun, tak kira lah apa rahsia yang ada disebaliknya, saya tetap suka alis mata isteri saya yang cantik dan menawan itu . hehe
(1110)

Artikel-artikel lain yang menarik :

Share

35 thoughts on “Rahsia Alis Mata Wanita

  1. assalamualaikum
    ada benarnya…apapun ia satu kebetulan.
    setiap insan ciptaan Allah,masing2 ada kelebihan dan kekurangannya.
    bersyukurlah dgn anugerahNya.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @salmi,
    bagus tu salmi..jadi terimalah diri kita sedanya..setiap yang tercipta ada baik dan buruknya ;)

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  2. ..hm xpasti laa yg jnis cmner,,kne tnye pndpat org dluar nie,,hehe =)

    ..ape2 pon,,sy suka post nie,,skadar mnmbh pngthuan,,mnarikk!!

    ..t.ksih yee..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  3. aduh…
    x tahu dlm kategori mana ni….
    hurm….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @Asma’,
    alah jadikan sbg bahan rujukan sudahlah..apa yang penting kita membaca dan memahaminya..hehe

    sudah..sudah jan nak peningkan kepala..nnti maigren suri gak yang bikin susah gara2 alis mata ni..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    Asma' Reply:

    @surihati_ku,
    mm..baru ku tahu..
    rupanya alis tu kening..
    ingtkan bulu mata…..hik3..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @Asma’, laaa..ar.. ;) kelakar je asma ni lah

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    Asma' Reply:

    @surihati_ku,
    ehehehe…
    tulah..silap tekaan….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  4. heheheh..thanks..

    kiter pon ingat alis tu bulu mata hik hik hik..

    hahah rupanya kening..

    tengok kat cermin…dapat kategori yg sederhana alhamdulillah..hidup pon sederhana jugak..

    thanks sebab berkongsi ilmu ..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @ocean,
    hai ocean kelakr juga kamu nie..hehe buat suri terhibur pula..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam