Petua untuk bibir merah semulajadi

Share

Petua ini saya amalkan sejak 11 tahun lalu, memang berkesan..mudah saje ;

1. Sapukan sedikit mentega atau majerin pada bibir anda sebelum tidur
2. Amalkan setiap hari.

(1604)

Artikel-artikel lain yang menarik :

Share

56 thoughts on “Petua untuk bibir merah semulajadi

  1. masa tido tu bau mentega tak menarik perhatian semut atau lipas atau serangga lain yang sedang mencari rezki waktu malam?

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  2. Petua yg di atas mmg bkesan sbb sy pn amalkannye seharian..lg satu petua utk memerahkan bibir ialah dengan menyapu halia pd bibir..Caranye,ketuk halia dahulu supaya air halia itu keluar..Kemudian,sapukan pd bibir..Insyaallah,bkesan..Cubalah klau nk tahu..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 3 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    sue end Reply:

    @Fairuz_wasim,
    sye pena cube halia tu tpi bibir jadi kering dan lame2 jadi kehitaman..kalo brenti gune

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 2 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    mizahrahmat Reply:

    iye ke? tapi mase aku sapu air halia tu, bibir aku cam nak terbakar dek kerana rasa pedas halia tu.satu lagi petua nak meraahkan bibir ngan bubuh madu kat bibir.mmm dgerenti selamat nyer ,tak de hitam nyer bibir

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 3 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    balqish Reply:

    @Fairuz_wasim,
    xpanas ker kalau letak halia. nanti melecur bibir.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    so what Reply:

    mentega letak kt bibir lg mujarab. bibir pun mcm basah je. tk pyh nk bli lips balm lg.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  3. Fairuz

    terima kasih atas komen yang diberikan
    dan terima kasih juga atas petua halia yang dikongsikan itu.

    petua merahkan bibir ini…
    walaupun begitu simple dan nampak cam tak logik.
    tapi hakikatnya, ia memang berkesan, insnsyaAllah.
    hanya mereka yang amal saja dapat rasai kesannya.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    ana Reply:

    @PakarHowTo,
    erm.. yang letak mentega kat bibir tu..
    btol ke berkesan.. kalo betul.. nanit dia jadi hitam balek tak??
    erm.. cik pakar xder facebook ker.. saya xder frenster..
    saya nak tngok muke (bibir) cik pakar..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    PakarHowTo Reply:

    @ana,
    Secara jujurnya, sy tak amal pun petua ni.
    Jadi, saya tak tau keberkesanannya.
    Namun, pada saya,
    ada bibir yang secara semulajadinya memang dah hitam,
    so, kalau yang secara semulajadinya memang dah hitam,
    saya rasa memang takleh buat apa2 dah.
    terima jer lah dengan redha bibir tu.
    setidak2nya Allah bagi juga bibir kat kita kan?

    Apa2pun, petua ini, bagi mereka yang nak mencuba,
    saya rasa, memang tak rugi kalau nak mencuba,
    mana tau ianya berkesan.

    facebook memang saya ada…
    cuba search kat facebook alamat email ghsyukri@gmail.com atau permata.raihan@gmail.com
    pastu anda akan temui kami di facebook.

    terima kasih

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  4. marjerin tu tak tahu laa…tp klu guna madu cnfirm hilang semua bintik hitam.semut tak datang klu isi wk2 tido. cz, i percaya semut lg takut akn bau yang xmyenangkan dr mulut u.

    kelly…

    memang benar…madu adalah yang terbaik!
    tapi pastikan madu tu adalah madu yang asli.
    kalau madu tiruan, tak jalan gak…huhu

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    mizahrahmat Reply:

    eh jaln gak, asal madu, boleh jek tak kisah lah asli ke tak’…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 2 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  5. brapa lama kesan die ek?
    tapi ada membe masa kat kolej dulu kate guna colgate pn ok gak tuk bibir…

    Rossmira…

    kesannya anda boleh nampak selepas 2 ke 3 bulan mengamalkannya…

    guna colgate??….hmmm…
    tak pernah la pulak saya dengar orang guna colagete utk merahkan bibir??

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

    nanona Reply:

    @rossmira,
    sy dah pnah try guna colgate tp bibir jd kering giler…..
    sgt kering!!! smpai kna bsahkan twel ltak kat bibir spnjang masa…..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

    kelantan gurlz Reply:

    yup…guna colgate memg akan keringkan sgt2 bibir….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    athi_thirah Reply:

    betul2..sye dh cube abes bibir sye abes bgn pagi tengok2 abes,,,bengkak..huhu sakit2

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  6. betul ke korang ni???sume blh ek…marjerin ngan halia mmg betul ke….

    effaa…

    tak cuba maka tak tau.
    cubalah dulu amalkan.
    pasti effa akan dapat rasai kesannya.
    percayalah…..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  7. wah! menarik juge ye website ni. selamat bkenalan semua!!


    Terima kasih sudi singgah ke blog ini BLOSS!!
    Selamat berkenalan.
    Adalah disarankan agar Bloss mendaftarkan email diruangan sebelah kiri atas blog
    bagi mendapatkan maklumat terkini daripada kami.

    tq

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  8. boleh bg petua lain tak..bibir saya hitam mcm org isap rokok sedangkan saya tak isap rokok lh…mmbr saya igt saya isap rokok lah..malu lhh.pls help me…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    PakarHowTo Reply:

    alina

    memang ada sesetengah orang dilahirkan dengan bibir yang agak kehitaman…macam orang hisap rokok…
    klu yang semulajadi tu, memang takde cara untuk merahkan bibir melainkan pakai lipstick.
    so,carilah lipstick yang sesuai dengan bibir awak yer.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

    sya Reply:

    @PakarHowTo,
    saya pun sama jugak masalah dgn allina..tp bibir saya menjadi gelap selepas saya belajar guna lipstick ,mybe saya x susai dgn lipstick tu kot…tp sbbkan syg nk buang saya gunakan jugak…so sekarang bibir saya menjadi gelap …saya pernah test lip balm yg ada menthol tp bila saya berenti dia gunakan lipstik dia akan jd jugak…so pls help me…klu ada petua2 @ tips2

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    apip Reply:

    @sya, huhu…saya pun sama…takkan xde cara laen kot???

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    detectiveconan Reply:

    @alina,
    aah la alina..tp ssh nak cari lipstick yg ssuai ngan kaler bibir ni..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  9. marjerin tu sapu tebal tebal ke nipis??

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    PakarHowTo Reply:

    @ana,
    sapu jer lah ikut kesesuaian…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 2 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @PakarHowTo,

    Alahai..senag-senag ambillah..

    secalit ubat gigi sikit kemudian letakkan diatas bibir anda
    kalu boleh biarlah ubat gigi tu dipakai selama 10 ke 15 minit..
    kemudian cucilah kedua-dua bibir anda seperti biasa..
    nah Insyaalah pasti berkesan punya!

    INGAT..klu nak amalkan sesekali bolehlah tapi jangan selalu bukan apa sb bibir kita kan lembut..jadi agak2 la yer..

    seLAMAT mENcuba ;)

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

    apip Reply:

    @surihati_ku, tenQ….saya try skunk jugak!!!kalo xbrkesan,saya cari awak…he3

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  10. owh…camtu rupanya….
    ader y ckp kalu selalu guna lipice or lipstick nie lame2 bibir jadi gelap..
    betol ker erk….
    ader komen??

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    ndia Reply:

    @Asma’,
    ..hmm..xleh caye gk cmtue,,xsmestinyee bbir kta akn jd glap,,ikot produk laa,yg mne ssuai dgn jnis bbir kta k… =)

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    Asma' Reply:

    @ndia,
    owh…ok…
    tenkiu… ^^

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    mia_lara Reply:

    @Asma’, tu lar…
    org tua2 salu ckp dari kcik jgn amalkan pkai lipstick,
    nnti bibir hitam ktenye…
    kot sjer jer x bagi bdk2 melaram kot…..hehe

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    Asma' Reply:

    @mia_lara,
    owh…ader logiknya…
    ehehehe…
    biasala tu..
    org tua2 ni kaya dengan pantang larangnya….=)

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  11. ..cbe amalkn ltak madu laa….lg baek,,insyaAllah..sy dh cuba bt sbelom msuk tdo,alhamdullillh laaa ad prubhan…
    ..bbir sy sbelum nie mmg kring dn mngglups,,slps bt cmtue,dgn amalkn mnum air suam slalu,,nmpaknyee ad ksannye,,…….. =D

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  12. semua komen x merangsang langsung..
    tolonglah,sy p0mpuan..malu la kal0 bbir x seksi,,
    yg pasti sy x isap rokok..
    kalo d pape ptua yg bkesan,tlonh bgtaw k!! sy pinta sgt..
    rmai org tegor bbir itam nih..malu dehhh..
    cpat2 la cri pnawar k..t0l0ng kami nie..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    Aku Reply:

    @yana, Yana, cuba yana gunakan pelembap bibir (lipgloss)..apa2 jenama…lipgloss blh myerlahkan kecantikan bibir…n setiap lipgloss pasti ada warna tersendiri..ini akan cover kaler bibir hitam..Hasilnya menakjubkan. Cuba lah!

    Kita x blh menukar bibir hitam kpd bibir merah or pink…itu adalah pemberianNya…Klo inginkn bibir yg menawan cubalah usaha di atas..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    ?faniSonIQseJatY? (@lovers_wawa) Reply:

    @yana, klu x menjadii,,ambik putik kapas,,celup skit ngn cecair air ros sirap ,,then ratakan kt bibir,,komfem merah and cntik!

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  13. mn 1 cre yg pling mujarb..??
    aduhhh,agk pning lah,x taw nk ikut tips yg mne 1..
    tlg bg sy jwpan yg t’baik..
    email pd sy Ok..
    ur coOrperatiOn r highly appreciate..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  14. ERM………….KALAU SEBELUM TIDO TU KITA SAPUKAN GINCU N AMALKAN TIAP TIAP MALAM BLH TAK??????????????????????????

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    Harry Reply:

    @mee kuah, Apa la yg susah sgt. Petua nie mmg mujarab walau utk mereka yg merokok sekalipun. Ambil sekeping kertas pasir lalu diusap laju pd bibir smbil mengadap mangkuk tandas umah jiran sebelah, kemudian bilas lah dengan berus besar yg tersandar kt sebelah mangkuk tandas tu…bkan hanya bibir malahan muka pun akan kelihatan merah…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

  15. Apa la korang nie!!!! X perlu pening2.. Tngok mcm aku nie walaupun smoking tp bibir merah mcm delima je… Petua senang je. Aku amalkan dr umur aku 17 lg. Amik sekeping kertas pasir dan tenyeh kt bibir pd waktu senja sambil mengadap mangkuk tandas umah jiran sebelah… Kemudian bilas lah dengan berus besar yg ada kt sebelah mangkuk tandas tu…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 2

    [Balas Di Sini]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam