Petua Mudah Memperbaiki Sinki Tersumbat

Share

Paip sinki anda tersumbat ? Petua nya bermacam-macam tetapi ada satu yang agak unik dan jarang saya dengar.Saya terbaca dalam akhbar Kosmo.

• Dua sudu besar garam dilarutkan ke dalam secawan air mendidih.
• Tuang ke dalam saluran paip perlahan -lahan.
• Biarkan seketika.
• Alirkan air semula.

Jika masih tersumbat juga..tak tahu lah nak buat apa lagi …mungkin ada baiknya anda panggil saja tukang paip…huhu :) (996)

Artikel-artikel lain yang menarik :

Share

13 thoughts on “Petua Mudah Memperbaiki Sinki Tersumbat

  1. Salaam. Hehe x apa, sekurang2nya dah mencuba, ikhtiar tu ada. Mana la tau nanti leh tukar kerjaya jadi tukang paip, lumayaan sih :)

    Semoga diperbanyakkan lagi petua2 yang menarik, alhamdulillah …….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  2. Salam admin,

    Saya baru sahaja dpt solution dan RAHSIA utk menyelesaikan masalah nie.. Rasa macam nak wat report..

    Agak2 kwn2 mau beli RAHSIA saya nie tak.. :D Nie merupakan kaedah yg mak, mertua dan saya sendiri gunakan.. Tanpa perlu kos yg mahal.. Bawah RM 10 jerk.. :D

    Masalah tersumbat solve.. Tak sampai 10 minit…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  3. Hmm..sinki kt ofis sy tersumbat ni..blk nanti blh la amik garam kt umah skit test petua ni..thanks pakar

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @Leyna,
    hai, Leyna..
    hurm, baik jugak awk ni sb perihatin akan masalah pantry kt pjbt tu..

    tak semua orang ambil berat hal2 pjbt ni..melainkan jika ada orang yang rajin macam Leyna ni. kalu dak mesti pantry tak bersih kan..kan..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    Leyna Reply:

    @surihati_ku,dh test pun..menjadi la suri..laju je air turun..apa salahnya kite buat keje di luar bidang tugas sesekali sekala kan..lgpun majikan bayar gaji untuk 8 jam sehari..sy yakin dan pasti xhbs 8 jam sehari kite menghadap keje kite..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @Leyna,
    hik..hik…
    benar jugak tu Leyna..
    baguh..baguh..kita buat keje tu pun bukan tu sapa pun, melainkan kita juga pegunjung setia si pantry.. ;)

    kje2..tulah namanye keje pjbt 8jam di kerusi empuk..
    time keboringan g pantry buat air milo..atau pekena nescafe panas baru ngam..

    mata pun tak mgantuk sangat..cam suri ni mata dah nak layu je dok sorg2 kt pjbt ni ZZzzzZZ..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam