Blog PakarHowTo

Berinformasi & Memotivasi
Subscribe

Pantun Orang Malas Sembahyang

January 04, 2011 By: PakarHowTo Category: Info Berguna, tazkirah

Email Artikel Ini Kepada Kawan2 Email Artikel Ini Kepada Kawan2
Share

Apasal laa, aku belum terfikir nak bentang sejadah
hidup senang rezeki datang melimpah,
nak dirikan sembahyang rakan baik setan suruh lengah-lengah,
Atau nak tunggu Allah tarik nikmatku sampai menangis keluar air mata darah

Untuk diriku dan kawan-kawanku yang tersayang…
Apasal la aku malas sembahyang,
Tuhan kasi aku jasad siap dengan bayang-bayang,
Bukan ke lebih beruntung daripada tiang,
Berdiri tanpa roh malam siang…

Apasal la aku malas sembahyang,
Kerja dah best keluarga pun dah senang,
negara pun dah aman tidak lagi hidup berdagang,
takkan 10 minit , Setiap satu waktu aku tak boleh luang..

Apasal la aku malas sembahyang,
Tuhan kasi otak supaya aku tak bangang,
Tuhan kasi ilmu boleh fikir susah senang
Tuhan kasi nikmat kenapa aku tak kenang…

Apasal la aku malas sembahyang,
Main bola aku sanggup sampai petang,
Beli tiket konsert aku sanggup beratur panjang
Apa la aku ingat masuk syurga bo leh hutang…?

Apasal la aku malas sembahyang,
Aku kena ingat umur kita bukannya panjang
Pagi kita sihat petang boleh kejang,
Nanti dalam kubur kena balun sorang-sorang….

Apasal la aku malas sembahyang
siksa neraka cuba la aku bayang,
Perjalanan akhirat memang terlalu panjang,
Janji Allah Taala akan tertunai tak siapa boleh halang!!!

Sumber : Cinta Bakar

P/s- Solat adalah tiang agama. Meninggalkan solat adalah seperti meruntuhkan agama.

P/s2- Solat umpama kepala kepada badan. Kalau anda tak solat, wajar saja dipenggal  kepala anda putus dari badan. (Bunyi cam kasar, tapi ingatlah hukuman Allah kat akhirat nanti lebih berat dari itu!)

Share
Email Artikel Ini Kepada Kawan2 Email Artikel Ini Kepada Kawan2

7 Comments to “Pantun Orang Malas Sembahyang”


  1. Betul kata anda kenapalah kita ni malas sembahyang

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @jamilah, banyak nau alasan tu yang buat kita sibuk hakikatnya benda tu nak buat sekejap jer huuu
    .-= surihati_ku´s last blog ..5 tip motivasi yang bagus =-.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    1
  2. interesting,mmg mnusie mudah alpa.Dh sng,slalu lupa ..dh susah bru nk igt ALLH…so,ubh ler mne yg ptut b4 it’s gonna b late..ok!!!

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    najihah Reply:

    syaitan ad dimana2..tu yg jd payah smnyg tuh..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @najihah, byk selawat..ingatkan Tuhab selalu ;)
    .-= surihati_ku´s last blog ..5 tip motivasi yang bagus =-.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @joyzieta, tahun 2011 kena ubah mana yang patut heee
    .-= surihati_ku´s last blog ..5 tip motivasi yang bagus =-.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    2
  3. ngerinya di azab kita mmg tak blh nak lari..
    .-= surihati_ku´s last blog ..5 tip motivasi yang bagus =-.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    3


Leave a Reply

*
CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam


This page is copy protected
SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline

Switch to our mobile site

Page 1 of 11