Panduan Zikir Dan Doa Untuk Kekal Cantik Berseri

Share

1.  Untuk sentiasa kelihatan cantik menawan berseri, awet muda luaran dan dalaman, amalkan membaca zikir dengan cara seperti berikut :

  • Baca ” Ya Badiyah ” 1 x
  • Baca ” Ya Nur ” 1x
  • Baca ” Ya Hadi ” 1 x
  • Baca ” Ya Allah ” 3x

Amalkan membaca zikir ini dan tiup ke tapak tangan dan kemudiannya sapu ke muka kita setiap hari.

2.  Amalkan membaca ayat2 seperti berikut ;

  • Baca ayat ke 35, 36, 37 dan 38 dari surah al-Waqiah pada tiap selepas solat subuh.
  • Selepas baya ayat2 ini, hembuskan pada air dan kemudian minum air tersebut.

*Kaedah ini adalah untuk rawatan dalaman supaya kelihatan cantik muda dan bertenaga luaran dan dalaman.

3.   Bacalah surah al-Waqiah tiap tiap hari sebelum tidur, nescara kita akan sentiasa murah rezeki dan mendapat ketenangan jiwa.

Sedikit tambahan info ;

Kepada yang selalu sakit kepala atau migrain tu, amalkan membaca ayat 19 dari surah al-Waqiah. Moga-moga boleh menghilangkan / meredakan sakit kepala yang dialami.

Sekian, selamat beramal.

Share

  1. shida:

    bagus jgak ni…slalu mmg migrain n stress bler balik keje..boleh sangat2 la nak amalkan ni…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

  2. mamamim:

    Alhamdulillah,syukurlah ada doa ni,baik untuk amalan para wanita tak kira la ibu,anak dara atau yg da senja,yerla pompuan ni biasanya ada waktu2 yg membuatkan muka berkerut seribu hehe..kepada yg mengamalkannya nanti,semoga anda semua berseri luar dan dalam,insya Allah.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 3 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  3. alone:

    wah..

    kena amalkan ni. tiap2 hari mesti tensen sebab keja banyak.

    terima kasih =)

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  4. su:

    wah, nie bgs nie….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  5. yan:

    thanx bagi doa ni sbb slalu gak migrain

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 2 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  6. Nani:

    Salam ….
    Terima kasih dan alhamdullilah kepada PakarHowTo dengan kiriman petua ni.Semoga dapat dipraktikkan dlm hidup seharian. Mudah2an usaha murni anda mendapat keberkatan daripada Allah s.w.t.

    Boleh tahan gak Pakar HowTo bersilat…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  7. hana:

    Assalammualaikum…

    Mari kawan-kawan kita amalkan doa2 ni…
    Semoga kita kelihatan cantik bukan sekadar luaran tetapi untuk kecantikan dalaman juga..
    Insyaallah..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  8. mas:

    insyaAllah sama2 kita mengamalkannya

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  9. ctrahmah:

    Alhamdulillah…

    Syukur dan terima kasih kepada yang mengirimkan amalan ini. Mudah-mudahan mendapat pahala dan dimurahkan rezeki. Inshaallah akan diamalkan secara istiqamah.

    Jazakallah..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  10. yati:

    ewah…blh tahan gaya bersilat tuuuu…Ayat Al waqiah ni kalo selalu amal blh murah rezeki….cubalah amalkan …apa yang diberitahu dalam blog nie…. banyak faedah kat semua orang…janji yakin dengan apa yang kita lakukan dan amalkan…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  11. cla:

    Salam
    Terima kasih dan akan dipraktikkan….insyaallah..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  12. Da:

    Wajah berseri dan di dalam hati pun berseri jugak, bermakna ‘aura’ la..

    silat cam dlm filem Allahyarham P.Ramlee pendekar bujang lapok…cubaan hehe

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  13. ienadaliena:

    Terima kasih kpd Pakar HowTo kerana byk memberi pengetahuan & ilmu yg berguna kpd saya…semoga allah s.w.t memberkati hidup kita semua

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  14. isham:

    cukuplah dgn apa yg ada…….bunyi sedih je kan…..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  15. ramsyah:

    Salam,
    wah hebat juga panglima tu,
    teringat pula masa sekolah dulu ketika menjadi slalah seorang penuntut silat seni gayung malaysia……
    darah pahlawan tu masih ada bila tengok panglima bersilat, pastikan ada pelapis yang baru ok…

    perkongsian amalan tu hebat juga, insyaAllah akan di amalkan,
    terima kasih kerana berkongsi……

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  16. hj_is_9_ni:

    alhamdulillah perkongsian ilmu dan amalan ini perlu dengan keyakinan insyaallah tiada mustahil sekiranya allah makbulkan terima kasih pakarhowto.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  17. ashafizah:

    amin…
    sy akn amalkan amaln ni..
    drpd kt pakai krim yg caggih baik kt pakai amlan ni..
    thankz ya

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  18. wan muhamad zaidi:

    Sesungguhnya iman itu akan bertambah dengan sentiasa mengerjakan dan membanyakkan amalan-amalan saleh dengan sepenuh ikhlas kpd Allah Ta’ala.. =D

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  19. Luseh:

    Memang betul tu… so.. marilah amalkan selalu…..
    Selain tu…. selalu positif juga boleh menyerlahkan wajah tenang…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  20. tengku:

    THK BAB DOA TU. NANTI NAK PRINT TAMPAL KAT UMAH. SENANG NAK HAFAL.
    TANG SILAT TU OK-OK JELA.
    HEHHEHE. JGN MARE….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  21. zaura:

    SUKRAN JAZIRLAN…..

    MESTI MUKA JADI BABYFACE N GANTENG……………..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  22. syaera:

    saya suka sangat dengan panduan yang diberikan
    saya rasa pengetahuan saya makin bertambah sejak menyertai blog ini.
    terima kasih saya ucapkan kepada pakarhowto
    semoga lebih banyak panduan akan di berikan
    wasalam

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  23. zaura:

    SYAERA ASAL MANA?BAGUS AMALAN BERTERIMA KASIH NI…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  24. ocean:

    Salam,

    sama2 kita amalkan..terima kasih ..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  25. norma:

    terima kasih kerana berkongsi ilmu pengetahuan dan semuga ianya dapat dimanfaatkan bersama.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  26. shaez:

    uihh…baguih ni..ilmu ni ptt kte manfaatkan bersama..semoga kte berseri2 sllu wlpn stress..huhu..x la muko monyok jew..haha..SELAMAT BERAMAL..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  27. shaez:

    Amboii…pakarhowto..pandainye silat wlpn hentam..hihi..tp yg mane 1 pakarhowto? baju oren ke or hitam semua 2?? i keliru aaa..huhi

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  28. Maria Rossa:

    salam..
    thanks of lots coz provide doa2 macam ni, dapat lagi satu ilmu yang boleh diamalkan especially pmpuan seperti kami ni…
    aminnnnnn…..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  29. fai:

    wah…bagus ni!!! bnda ni la yg saye cari2 selama ni…xpyah nk cocok sana sini…amalkan ayat al-quran lagi afdhal & mudah2an mndapat keberkatan….terima kasih banyak2!!!

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  30. syam:

    panduan itu amat berguna bagi wanita yg inginkan kecantikkan,begitu juga pada mereka yang selalu sakit kepala.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  31. syam:

    salam pakarhowto terima kasih atas panduan yg di beri,insyaallah saya akan guna panduan yg di berikan.boleh tahan juga pakarhowto silat ada gaya juga.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  32. ayu:

    hehe..seronok tol tengok orang bersilat..kalau dekat kg ayu, bila tiba je orang bersilat, para mentara pakat tinggal kerja sebab nak tengok aksi pesilat2..kesian plak dekat tetamu yang datang…x ada orang antar makanan…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  33. PakarHowTo:

    salam semua.
    terima kasih banyak atas komen2 bernas yang diberikan.
    saya amat menghargainya :)

    ohya, spt yang dijanjikan, saya dah upload beberapa
    keping gambar semasa majlis kenduri tempohari.
    sila tengok di bahagian “ALBUM PAKAR” utk melihatnya.

    http://pakarhowto.com/album-pakar

    tenkiu

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

  34. mamamim:

    nak cadangkan pd pakar tuk wat kelas silat,sbb anak2 sy suka tgk tok pakar kita ni bersilat….real sungguh! hehe

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  35. moniza:

    terima kasih, boleh le saya amalkan nye setiap hari

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  36. ita:

    Bagus gak petua 2..
    bleh hilangkan tension erk

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  37. fatimah:

    alhamdulillah…terima kasih sangat atas segala info yang diberikan. bertambah ilmu pengetahuan saya sejak mengunjungi blog yang penuh dengan manfaat ni. semoga usaha murni pakarhowto ni akan berkekalan sampai bila-bila. insyaAllah

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  38. AIMAN DANIAL ARIF:

    Salam,
    Sebenarnya amalan zikir untuk mencantikan dalaman dan luaran itu telah diberikan oleh DR. Fatma Alzahra dalam satu ceramahnya sedikit masa dulu…..ahli keluarga saya telahpun mengamalkannya… dan nyata ia amat berkesan dan elok diamalkan selepas sembahyang subuh.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

  39. ismail:

    alhamdulilah…saya akan amalkan…dan akan disampikan kpd kawan2 yang lain….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  40. T-ah:

    akum….
    tq bagi zikir 2..zikir 2 penting utk para ibu yg ingin cantik semulajadi

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  41. shida:

    saya suka membaca surah waqiah penuh lepas solat. Saya x tau la plak surah tu utk seri muka. Tp mmg betol pun, mak saya kata muka saya lagi muda dari adik saya..jarak kami 6 tahun…selamat beramal.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    suha Reply:

    nant akan cuba diamalkan.. hee

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  42. kathna:

    saya amat gembira kalau ada insan bagi ayat ayat al quran ini utk amalan hidup seharian. Terima kasih byk byk.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  43. amy:

    ni kena amal nih..bkn ape..utk kesejahteraan hidup kita jgak kan..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  44. Puan Atie:

    alhamdulillah..jumpa gak dgn petua yg baik2 cmni.. insyAllah akan diamalkan..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  45. anis:

    akum.. sonok dpt tips nie.. sy selalu stress.. lps ni leh la tenangkn fikiran.. ya.. tq

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  46. alleya:

    bagus

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  47. MyExora:

    alamdulillah..trima kasih atas ilmu yg bermanfaat.. semoga kita semua dalam lindunganNya..amin..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    PakarHowTo Reply:

    @MyExora,
    Amin…insyaAllah..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  48. shuada:

    sentiase la amalkan doa2..semoga menjadi seorang muslim & muslimah yang sentise ceria selalu ukeeyyy=)…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  49. surihati_ku:

    ASKM..
    ALHAMDULILLAH..HARI NI BYK ILMU YG DAKU PEROLEHI DARIANYA.TERIMA KSH PAKAR ATAS TIPS2 KESERIAN WJAH DIATAS.

    TPI JGN DILUPA AIR WUDUK GAK BLH DIJADIKAN PENYERI MUKA SESEJUK MATA YG MEMANDANG…KELAPANGAN PINTU REZEKI STIAP INSAN..MEMUDAHKAN SAKARATULMAUT KELAK..INSYALLAH..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  50. sury_na7181:

    ada juga panduan yg paling bermanfaat kpd kaum wanita…..
    tima kasih yer…

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  51. ilham:

    da gg yg buat buat cwo gantengin

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 3 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  52. surihati_ku:

    @ilham, huhu..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 2 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  53. aie:

    Baca ayat ke 35, 36, 37 dan 38 dari surah al-Waqiah pada tiap selepas solat subuh.

    Soalan: Untuk orang lelaki pn bleh pkai ke? bukan ke maksud ayat tu berkenaan bidadari yang disediakan untuk golongan kanan.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  54. zai:

    ok

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  55. Iqbal sinhaji:

    Saya mau minta doa pengasihan yang ampuh tanpa ritual puasa

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  56. seribudinar_69:

    sabon CLAY hebat penawar untuk pengidap EKZEMA…RM10+rm3 kos pos laju malaysia

    serius membeli KOL sekarang di 013 279 7694… usah biarkan ekzema/alahan itu berlarutan…:>

    sila bank in RM13 ke akaun NOORDALILAWATI

    maybank 155014908581

    cimb 05150003406204

    bsn 05100-41-00013656-6

    selesai urusan bank in RM13 ke salah satu akaun,
    segera sms nama,alamat pos ke 013 279 7694 untuk segera diyla poskan sabon CLAY kepada anda…terima kaseh sudi berurusan dengan diyla:>

    untuk doa yang lebih hebat dan bermanfaat, sila dapatkan buku IKHTIAR PENYEMBUHAN PENYAKIT DENGAN AYAT-AYAT DAN DOA-DOA MUSTAJAB tulisan TUAN GURU DATO’ DR HARON DIN berharga RM15/120 muka surat. segera miliki dan beli dikedai buku berhampiran anda SEKARANG!

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

  57. cikgu rizal:

    Memang benar blog ini banyak membantu. Terima kasih.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 3 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  58. cikgu rizal:

    Amalkan ayat-ayat al quran kerana terdapat hikmah didalamnya

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  59. azy mazyah:

    yg sy musykil baca surah waqiah tu, yg sy dgr dr ceramah sorang ustzah yg terkenal, bca lpas solat isyak, tp…dlm ni pula lps solat subuh.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 1

    [Balas Di Sini]

    PakarHowTo Reply:

    @azy mazyah,
    ikut sunnah adalah dibaca SEBELUM TIDUR (selepas isyak la).

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 2 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    GuruCyber Reply:

    @azy mazyah,

    Nak baca Al-Quran ni tak kira masa sebenarnya… lebih baik amalkan setiap masa…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    alom casey Reply:

    @GuruCyber,
    btul4…
    tambah2 dpt paham maksud dy…tgah2 malam pong khuyuk je bace

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 2 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  60. sakura:

    salam..sy nk tanye PakarHowTo..zikir
    ya badiyah (1x)
    ya nur (1x)
    ya hadi (1x)
    ya allah (3x)

    zikir ni kena baca berapa kali sehari ek..?? ke x kisah kalau kita amalkan byk kali dalam sehari..? minta penjelasan drp pihak tuan..

    sekian, teima kasih.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    PakarHowTo Reply:

    @sakura,
    Baca jer seberapa banyak yang boleh…mengikut kemampuan.
    Lakukan semata-mata kerana Allah ta’ala.
    InsyaAllah ada manfaatnya…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

  61. Tahukah Anda:

    Amal kan skit2, asalkan berkekalan
    Tahukah Anda´s last blog post ..Jom Derma RM1 Untuk Palestin

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]





*
CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam