Blog PakarHowTo

Berinformasi & Memotivasi
Subscribe

“Cara Mengempiskan Perut Yang Boroi”

January 08, 2008 By: PakarHowTo Category: Petua

Email Artikel Ini Kepada Kawan2 Email Artikel Ini Kepada Kawan2
Share

(Sumber : “Ito-ken no Shokutaku” http://www.ntv.co.jp/ito-ke/ )

 

* Lakukan selama 3 minit sehari. Anda boleh melakukannya ketika membuat kerja-kerja yang lain.
* Yang pentingnya di sini, menghembus / meniup nafas kuat-kuat selama 5 saat.
* Beberapa orang yang melakukannya selama 2 minggu hasilnya berbeza-beza, tetapi semuanya berhasil mengecilkan perut.
* Menurut pakar, ketika kita bernafas, otot perut adalah lebih banyak digunakan ketika menghembus nafas daripada ketika menarik nafas.
* Dengan menggunakan straw yang ditutup separuh, penggunaan otot perut menjadi kan kesannya berlipat kali ganda.

Tak percaya!? Cubalah!!

Share
Email Artikel Ini Kepada Kawan2 Email Artikel Ini Kepada Kawan2

16 Comments to ““Cara Mengempiskan Perut Yang Boroi””


  1. betul ke boleh kempis kan perut nih?

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 2 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    saeh Reply:

    @putri09,
    buleh kot…try la..jgn tercabut gg dah

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @putri09, hu.ini hanya saranan sahaja.yang mana baik tu kalu nak cuba apa salahnya..huhuhu
    .-= surihati_ku´s last blog ..Cara berkesan bagaimana untuk kurangkan tekanan hidup =-.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    1
  2. mm…org ckp jngn mndi selpas mkn…
    nnti perut buncit…
    mm..x tau la betol ke x…
    Wallahu’alam….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @Asma’, hihi..apa yang penting asma sebelun kita naka menjamah makanan kita kenalah baca doa makan dulu..huhuuh di sudahi dgn ucapan Alhamdulillah. ;)
    .-= surihati_ku´s last blog ..Cara berkesan bagaimana untuk kurangkan tekanan hidup =-.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    2
  3. adede je..

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 1 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @adam, nape, cubalah jagan le give up?huhuhu..
    .-= surihati_ku´s last blog ..Cara berkesan bagaimana untuk kurangkan tekanan hidup =-.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    3
  4. ehehe…bleh try ni
    untung2 blh kempis prut skit….

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @mia_lara, kiki..mia klu tak try rugi lowh..huhuuh
    .-= surihati_ku´s last blog ..Cara berkesan bagaimana untuk kurangkan tekanan hidup =-.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    4
  5. hahaha..

    klakarnyer..

    nak try gak la..^,^

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    surihati_ku Reply:

    @Pers0n, buatlah mana tau menjadi ke? huhu :)
    .-= surihati_ku´s last blog ..Cara berkesan bagaimana untuk kurangkan tekanan hidup =-.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    5
  6. betull.betul…kerja saya ialah meniup wisel dengan kuat.. setiap pagi dan petang selama 2 jam sehari.. hasilnya amat mengagumkan..huhu

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    6
  7. putrisalju says:

    Yang itu boleh semput.

    try la petua nie….ambil air limau.gaulkan dengan kapur makan sirih.gaul hingga sebati.sapulah pada bahagian perut setiap malam.insyaallah kan nampak hasilnya.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    Lina Reply:

    Adoii…tu macam yang orang sapu lepas bersalin jer.xder kunyit jer..tryla pakai korset.confirm badan terus cantik lepas 5 minit. I dah boleh pakai kebaya tahun 2003. bayangkanlah!
    http://www.rahsiamudasentiasa.blogspot.com
    .-= Lina´s last blog ..Neutralisasi =-.

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    7
  8. try wat sit up.wat tiap2 hari.insya allah

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    8
  9. menarik,tp tgk orkestra ramai juga peniup2 trompet,saxophone etc buncit2 belake…tp boleh try juge…hehe

    Suka Hijau / TakSuka Merah : Thumb up 0 Thumb down 0

    [Balas Di Sini]

    9


Leave a Reply

*
CommentLuv badge
Protected by WP Anti Spam


This page is copy protected
SEO Powered by Platinum SEO from Techblissonline

Switch to our mobile site

Page 1 of 11